Reklamy nás provází životem prakticky od narození. Jsme jí obklopeni, kam se jen podíváme. Najdeme jí v televizi, v rádiu, v novinách a časopisech i na fasádách domů. Všude se nás snaží někdo přesvědčit, že zrovna ten jeho produkt je ten nejlepší. Co však musí taková reklama splňovat, aby skutečně účinkovala tak, jak to tvůrci zamýšlí?
V první řadě záleží na tom, co budeme propagovat. Nejde totiž jen o výrobky, ale i o služby, což je případ například nehtových studií nebo cestovních kanceláří, lidi, jak vidíme vždy před volbami, nebo celá města, kdy příkladem může být reklama Prostějov https://www.imperialmedia.cz/prostejov/.
Je totiž důležité uvědomit si, čím chceme náš produkt udělat zvláštní. Aby byl úspěšný, musí totiž mít něco navíc oproti konkurenci. V případě mobilního telefonu to může být například lepší fotoaparát nebo více funkcí, u služeb zase jejich kvalita či dostupnost.
U měst je to trochu jiné. Zde se snaží soustředit na to, čím je významné. Pokud se jedná o historické město, pak se vyzdvihují jeho památky nebo významní lidé, kteří zde žili nebo se tam narodili, případně se dá mluvit i o okolní krásné krajině.
Je také nutné si uvědomit, na jakou skupinu potenciálních klientů cílíme. Rozdělení přitom nemusí být jen podle věku či pohlaví, ač to je to nejčastější. Můžeme cílit například na lidi s určitým typem vzdělání, třeba vysokoškoláky.
Jen je třeba si při tom všem uvědomit, že čím specifičtější naše cílová skupina bude, tím lépe jí sice budeme moci reklamu uzpůsobit, a bude tedy účinnější, avšak čím bude užší, tím méně lidí do ní bude patřit, a tedy i tím méně potenciálních zákazníků. Je tedy potřeba najít dobrý kompromis, což se ne vždy daří.
A právě výše uvedené cílení je důvodem, proč zde najdeme tolik stereotypů – muže sledujícího fotbal, pracující ženu, která se ještě stará o domácnost, či kýčovité jízdy autem v západu Slunce.
Ve výsledku se tedy dá říci, že ač je dobré sledovat, co je na trhu nového, je dobré stále používat zdravý rozum. Ten je totiž naší nejlepší obranou.