Jedním z měřítek popularity internetových stránek je jejich návštěvnost. Je to asi nejdůležitější ukazatel, a jako takový je k dispozici každému s administrátorským přístupem, ať už se jedná o firemní web nebo soukromý blog na některé z volných platforem.
Všichni tedy chceme zajistit, aby to byla právě naše stránka z té spousty, které se na internetu nalézají, která bude ta nejnavštěvovanější. K tomu je možné použít několik strategií. Jednou z nich je také optimalizace pro vyhledávače SeoLight. V čem spočívá?
Je to poměrně jednoduché: zařídíme, aby se náš web objevoval ve výsledcích vyhledávání po zadání určitého slova či fráze. Koneckonců je to nejčastější způsob, jakým lidé objevují nové internetové stránky.
To vše zní sice dobře, otázka však je, jak toho dosáhnout. Zde nám přijdou na pomoc klíčová slova. Jedná se právě o slova či fráze, které jsou ve spojení s daným tématem nejčastěji vyhledávány. A pokud se objeví v jakékoliv podobě v textu na našem webu, pak je zde velká šance, že právě on se objeví jako jeden z nabídnutých odkazů.
Otázkou je, kdy tuto techniku použít, a jak. Tohle je totiž pouze první část celého procesu. Tou druhou je udržení návštěvníka, aby ihned náš web nezavřel. A zde právě záleží na tom, jakým způsobem klíčová slova použijeme.
Pokud jednoduše uděláme jejich seznam, který vložíme jako připnutý článek na úvodní stránku, pak se jedná o špatné použití. Je to jedna z věcí, která návštěvníky okamžitě odradí od dalšího průzkumu. Takováto taktika je totiž považována za pokus zaujmout za každou cenu.
Pokud je však chytře vložíte do textu, pak už je to o něčem jiném. Vyžaduje to sice kreativitu a schopnost psaní, avšak tyto dvě věci by měly být při tvorbě jakékoliv internetové stránky naprostou samozřejmostí.
Jen nesmíme zapomenout na fakt, že i klíčová slova podléhají módě a časem se mění. Je tedy dobré je sledovat a na situaci pružně reagovat. Jen tak si zajistíte žádanou návštěvnost.